هفتمین جولانگاهِ ترس | اولین نگاه به بازی Resident Evil 7: Biohazard

ساخت وبلاگ
هفتمین جولانگاهِ ترس | اولین نگاه به بازی Resident Evil 7: Biohazard
[عکس: n0bwjvie2pb6.jpg]

زامبی‌های دهشتناک، سلاحِ بیواُرگانیکِ آزمایشی، «نِمِسیس» (Nemesis)، دکتر سالوادور (Dr. Salvador)، شکارچی‌ها (Hunter) و ... یقین دارم با یادآوری این نام‌ها، خاطرات شما را زنده کردم. همه بازی‌بازان حداقل یک نسخه از Resident Evil را تجربه کرده‌اند و هر فرد داعیه‌ای غیر از این داشته باشد، اِدعایش کِذب محض است. Resdeint Evil، جولانگاهِ افسار گسیختگیِ شیطان است. ترس در گذشته اصلی‌ترین بهانه کپکام (CapCom) و شینجی میکامی (Shinji Mikami) بود و با سپری شدنِ زمان و خروجِ شینجی میکامی، Resident Evil، دیگر آن Resident Evil پیشین نیست و کپکام (CapCom) با سنت شکنی، بسیاری از طرفدارانِ خویش را ماُیوس کرده است. مقصود ما از سنت شکنی آن است که کپکام (CapCom) در هر نسخه اِلِمان اکشن را بیشتر و بیشتر کرده تا آن که شاهدِ افتِ اِلِمانِ ترس و وحشت بودیم. می‌خواهم با صراحت مطلبم را عنوان کنم. به هیچ وجه نمی‌توانم Resident evil 6 را جزو عناوین سبکِ ترس و وحشت معرفی کنم. Resident Evil، درست در اوج موفقیت، مسیر خود را گم کرد؛ اما از قدیم و ندیم می‌گویند: در نومیدی بسی امید است، پایانِ شبِ سیه سپید است. اکنون زمانِ تلاش و کوشش است. کپکام (CapCom)، باید درست و اصولی درصدد جبران اشتباهاتش باشد. 

E3 2016 بهانه‌ای شد تا باری دیگر Resident Evil متولد شود. کپکام (CapCom) سرانجام سرِ عقل آمد و با یک تریلرِ پر رمز و راز از Resident Evil 7، تمام حاضرینِ نمایشگاهِ E3 را به وجد آورد. دنیای پسا آمبرلایی که دیگر نه لیان اس کندی (Leon s. Kennedy) وجود دارد و نه خبری از فجایع راکون سیتی (Raccoon City) است. Resident Evil 7: Biohazard می‌تواند برترین نسخه این مجموعه شده و به ریشه‌های سِری بازگردد؟ بلاخره می‌توانیم یک بارِ دیگر با موجوداتِ مخوف و ترسناک مبارزه کنیم؟ شاید باورتان نشود؛ اما با توجه به تریلرِ بازی و نسخه دمو و اطلاعاتی که از سویِ سازندگان لو رفته‌اند، Resident Evil 7: Biohazard زمین تا آسمان با نسخه‌های پیشین متفاوت است. از شخصیتِ اصلیِ بازی گرفته تا یک عمارتِ فرسوده و خوفناک و زاویه‌ی دوربینِ اول شخص که در تریلر و نسخه دمو شاهد بودیم. طبقِ وعده‌ی سازندگان قرار است، Resident Evil 7: Biohazard، به ریشه‌های سِری بازگردد. 


[عکس: 7qt5s7uif8s5.jpg]

به راستی تکلیفِ دخترک مشخص نیست. اگر ما بشوریم بر بی‌گناه، پسندد کجا داورِ هور و ماه، مصداقِ قضاوتِ نادرستِ طرفداران، بر سر این دخترِ خردسال است

کپکام (CapCom) با نمایشِ تریلر Resident Evil 7: Biohazard در E3 2016 همه را غافلگیر کرد. تماشاگران در انتظارِ نمایشِ بازیِ بعدی بودند که ناگهان چراغ‌هایِ سالن خاموش شده و یک بازی بدون آن که نامش ذکر شود، نمایشش آغاز شد. زاویه‌ی دوربینِ اول شخص، عمارتی تهدید آمیز و فرسوده به همراه شخصیت‌هایی که هویت‌شان مشخص نبود، تنها مشخصه‌هایی بود که در نمایش مشاهده کردیم و در پایانِ تریلر، نامِ Resident Evil 7: Biohazard بر روی صفحه حک شد. در حینِ مشاهده‌ی تریلر، ناخودآگاه سوالاتی در ذهن‌مان پدیدار شد. آیا سازندگانِ بازی، داستانِ جدیدی برای Resident Evil 7: Biohazard در نظر گرفته‌اند؟ زامبی‌ها جایِ خود را به ارواح و جنیان داده‌اند؟ این‌ها سوالاتی هستند که تنها با تجربه‌ی دمویِ بازی قابلِ درک خواهند بود. لازم به ذکر است که دمویِ این اثر را تنها کاربران پلی استیشن 4 می‌توانند تجربه کنند.

دموی قابلِ بازی که توسط کپکام (CapCom) در شبکه‌ی پلی استیشن عرضه شده، با نام Resident Evil 7 The Beginning Hour شناخته می‌شود. Resident Evil 7 The Beginning Hour بسیار مختصر روایت شده و گیم‎پلی محدودی ارائه می‌دهد؛ اما مَملو از رمز و راز و نکاتِ ریز و درشتی است که ما را به گشت و گذار در عمارتِ فرسوده‌ی بازی سوق می‌دهد. تنها هدفِ سازندگان از عرضه‌ی دموی قابل بازی، آگاهیِ بازی‌بازان از شکل و شمایل جدیدِ Resident Evil 7: Biohazard است و کپکام (CapCom) اعلام کرده که داستان جدیدی در کار نخواهد بود و قطعاً داستانی که برای Resident Evil 7: Biohazard در نظر گرفته‌اند، در ادامه رخدادهایِ Resident Evil 6 به وقوع می‌پیوندد.

ویژگی‌هایی مانندِ RideMode و Mercenaries، به لطفِ تغییرِ زاویه‌ی دوربینِ بازی حذف شده‌اند. کپکام (CapCom) در خصوصِ تغییرِ زاویه‌ی دوربین، توضیحاتی ارائه داد:

نقل قول:

در Resident Evil 7: Biohazard، ما در حال تغییر دادن نحوه‌ی تعاملِ بازی‌باز با فضایِ بازی هستیم. از جمله‌ی این تغییرات، تغییر در زاویه‌ی دیدِ بازی‌باز به زاویه‌ی دیدِ اول شخص است. ادعا می‌کنیم که تغییر زاویه‌ی دید به دوربینِ اول شخص، اشتیاقِ شما را برای جذب در اتمسفرِ جدیدی که دربازی طراحی کرده‌ایم، به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

با وجودِ آن که این دمو فقط برای مشترکینِ پلی استیشن پلاس در دسترس قرار گرفته؛ اما 2 میلیون بار دانلود شده و نشان دهنده بشاشیِ طرفدارانِ این مجموعه‌ی فراموش نشدنی است. شادمانی که امیدواریم به پایانی تلخ بدل نشود و کپکام (CapCom) پاسخِ استقبالِ پر شورِ طرفداران را بدهد.


[عکس: r0xlkh1k00mi.jpg]

با Resident Evil 7: Biohazard، ترس را در آغوش بگیرید

مطمئناً نواقصِ بسیاری مانندِ اشکالاتِ گرافیکی در نسخه دمویِ قابلِ بازی Resident Evil 7: Biohazard، وجود دارند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، کپکام (CapCom) اعلام کرده که مشکلاتِ گرافیکی و باقی کم و کاستی‌ها در نسخه‌ی اصلی رفع خواهند شد و این دمو تنها به منظورِ آگاهیِ طرفداران نسبت به شکل و شمایلِ جدید و شناختِ جامعی از فضایِ بازی Resident Evil 7: Biohazard است و لاغیر...

اگر در خصوصِ این موضوع کنجکاو هستید، شما را به سویِ صحبت‌هایِ تهیه کننده‌ی بازی، آقای ماساچیکا کاواتا (Masachika Kawata) هدایت می‌کنم:

نقل قول:

ما حقیقتاً  علاقه داشتیم تا باری دیگر اتمسفرِ Horror واقعی را به سِری بازگردانیم و به طرفداران نشان دهیم که نسخه جدید به ریشه‌های سِری بازگشته است. با این وجود، کاملاً مشخص است محتویاتی که در جریانِ این دمو شاهد بودید، لزوماً در عنوانِ اصلی بکار گرفته نخواهند شد و قرار نیست که عنوان اصلی دقیقاً مثل این دمو باشد.

داستانِ Resident Evil 7: Biohazard، حولِ خانواده‌ای به نام بیکر (Baker) می‌چرخد و خانه‌ی آن‌ها در شهری نزدیکِ بایو، ایالتِ لویسینایِ آمریکا قرار دارد. این خانواده از سالِ 2014 ناپدید شده‌ و هیچ سرنخی از آن‌ها در دسترس نیست. شب و روزِ اهالیِ منطقه با شنیدن صداهای عجیب و غریب از امارتِ خانواده بیکر (Baker) می‌گذرد و سرانجام این اتفاقات را گزارش می‌دهند. در سالِ 2017، تهیه کننده‌‌‌ی مستند Sewer Gators که پیت نام دارد، با دو تن از همکارانش برای تهیه گزارشی به این خانه می‌روند؛ اما جک بیکر (Jack Baker) و همسرش آن‌ها را به قتل می‌رسانند. جک در حوادث Resident Evil 7: Biohazard چه نقشی دارد؟ وی یکی از اعضایِ خانواده بیکر (Baker) است و ظاهراً صاحبِ این عمارتِ متروک و فرسوده بوده. در دموی بازی یقیناً چندین بار با این مردِ خشن رو به رو شده و در آخرین رویارویی با عبارت "به خانواده خوش آمدید"، یک مشتِ محکم روانه‌ی صورت شما می‌کند. آیا او هم یکی از مبتلایانِ به انگلِ لاس پلاگا است؟ شاید عجیب به نظر برسد، ولی او بسیار زیرک و باهوش است و همین باعث می‌شود با برنامه‌ریزیِ دقیق در بعضی لحظات، شما را گرفتار کند. چهره‌ی درب و داغان و زخمیِ او ما را یادِ زامبی‌های Resident Evil 1 می‌اندازد.

نویسنده بازی Resident Evil 7: Biohazard، ریچارد پرسی (Richard Perez) خواهد بود که در گذشته نویسندگی بازی‌های جذابی همچون Spec-Ops: The Line و به ویژه F.E.A.R را بر عهده داشته است. برای اولین بار در تاریخ سری Resident Evil، نویسنده یک فرد غربی خواهد بود. او ضمن ابراز امیدواری، در توئیترش متن زیر را به اشتراک گذاشت:

نقل قول:

سفری طولانی را تجربه می‌کنم و خوشحال هستم که در این عنوان سهمی دارم.

سازندگان قصد دارند ما را غافلگیر کنند. ویروس T؟ انگل لاس پلاگا؟ هنوز هیچ چیز مشخص نیست و نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت و باید تا انتشار بازی، صبر پیشه کنیم.


[عکس: lb77c5ki8qz5.jpg]

!Jack Baker: WelCome To The Family Son! Booooooom

کپکام (CapCom) در بخشِ گرافیکی، از انجینِ RE Engine استفاده کرده است. این سازنده دوران‌ساز پیش‌تر هم از انجین‌هایِ اختصاصی مانند MT Framework برای ساختِ بازی‌هایی همچون Resident Evil 5 و Resident Evil 6، Devil May Cry 4 و Lost Planet استفاده کرده بود. یکی از ویژگی‌هایِ جذابِ این انجین، پشتیبانی از تکنولوژیِ قابلیت مجازی است. Resident Evil 7: Biohazard با هدستِ واقعیت مجازی پلی استیشن وی‌آر چند ده برابر ترسناک‌تر شده  و حس بیشتری از یک عنوانِ وحشتناک را به شما منتقل می‌کند.

انجینِ RE Engine را نمی‌توان به طور کامل بررسی کرد، زیرا از یک تریلر چند دقیقه‌ای یا دموی محدود نمی‌توانیم نظریه‌ی قطعی را اعلام کنیم. اما از تجربه‌ی دمویِ قابلِ بازی، ‌می‌‌پنداریم که RE Engine در ارائه نورپردازی و جلوه‌های بصری، عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. شاید برای‌تان جالب باشد؛ اما در زمان معرفی بازی Resident Evil 7: Biohazard قرار بود، انجینِ Panta Ray برای دو عنوانِ Resident Evil 7: Biohazard و بازی مفقود شده‌ی Deep Down به کار رود، ولی کپکام (CapCom) با آن سـیاست‌هایِ نادرست و غلطش، این انجینِ بسیار قدرتمند را کنار گذاشت و اکنون با نابودیِ پروسه‌ی Deep Down و معرفی Resident Evil 7: Biohazard، انجینِ RE Engine را معرفی کرد.

در Resident Evil 7: Biohazard به کوچک‌‌ترین جزئیات هم توجه شده است. شما می‌توانید درِ اتاق‌ها، یخچال، مایکروویو و حتی کوچک‌ترین قابلمه را باز کنید. توجه به این نکات بسیار ضروری بود و این آزادیِ عمل شما را ترغیب به جست‌و‌جو در فصایِ این امارتِ متروک می‌‌کند.
در بازی‌های نقش آفرینی مانند The Witcher 3: Wild Hunt، شما می‌توانید مسیرهای اصلی خود را مشخص کرده و چند پایانِ متعدد را تجربه کنید. خوشبحتانه، این نکته قرار است توسط سازندگان، برای عنوان Resident Evil 7: Biohazard، عملی شود. اطلاعاتِ بیشتری از این قابلیت در دسترس نیست و باید تا زمانِ انتشارِ Resident Evil 7: Biohazard، شکیبایی به خرج دهیم.


[عکس: n03gg863c7y9.jpg]

ترسی به سبکِ Silent Hil. مانکن‌ها ناگهان مقابل چشمان شما پدیدار شده و تا مرز سکته پیشروی می‌کنید (البته دور از جان)

Resident Evil 7: Biohazard، یعنی مَملو از نظریه‌ها و احتمالات. تفحص در محیطِ بازی حرفِ اول را می‌زند و باید یکی از طرفدارانِ پروپاقرصِ مجموعه‌ی Resident Evil باشید تا داستانِ بازی Resident Evil 7: Biohazard، برای‌تان قابلِ درک باشد. پاسخِ بسیاری از سوالاتِ قسمت‌‎هایِ قبل، در Resident Evil 7: Biohazard نهفته است و از کوچک‌ترین رمز و رازها، جوابِ بزرگ‌ترین سوالاتِ خود را پیدا خواهید کرد و طبق گفته‌ی سازندگان، با پایانی قانع کننده رو به رو می‌شویم. پایانی که هر چند نامفهموم باشد؛ اما باید به کپکام (CapCom) و  ریچارد پرسی (Richard Perez) غربی، اعتماد کنیم. امیدواریم سازندگان در روزهایِ آتی، اطلاعاتی اعم از شخصیت‌‌ها، محیط‌هایِ بازی و داستان ارائه نمایند. سعی می‌کنیم با سپری شدن زمان و فاش شدنِ اسرارهایی همانندِ آن انگشتِ مصنوعیِ مرموز در نسخه دمو یا نوشته‌هایِ رویِ میز که هر ثانیه متن آن‌ها به طرزِ وحشتناکی تغییر پیدا می‌کند، باری دیگر Resident Evil 7: Biohazard را با قلمِ خودمان تحلیل کنیم و تمامی شایعات و احتمالات و نظریه‌ها را در چارچوبِ یک مقاله انتشار دهیم.

بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 428 تاريخ : جمعه 1 مرداد 1395 ساعت: 3:44

خبرنامه