این پوشش گسترده مشاغل باعث ایجاد شغل و کارآفرینی شده و به نوعی یکی از پایههای تقویت اقتصاد شکل میگیرد؛ البته قطعا با خود خواهید گفت که کارها و صنایع دیگری نیز هستند که مشاغل زیادی را پوشش میدهند اما مبحث اصلی ما هزینه، بودجه و بازار مصرف است.به عینه این موضوع را دیدهایم که برای ایجاد شغل و کارآفرینی، معمولا بودجههای زیادی نیاز است؛ کوچکترین کارگاههای تولیدی برای یک شروع قوی حداقل به سرمایهای 500 میلیون تومانی نیاز دارند؛ حال اگر کمی پا را فراتر بگذاریم و به فکر راهاندازی یک کسبوکار بزرگتر در حد و اندازههای یک کارخانه باشیم، قطعا سرمایه مد نظر ما میلیون نخواهد بود و به میلیارد خواهد رسید.این در حالی است که اکثر مشاغلی که چنین سرمایههای هنگفتی نیاز دارند، شاید تا یک سال ابتدایی نیز اصل پول را برنگردانند و به سود مفیدی نرسند؛ اما به جرأت میتوان گفت وضعیت در هنر– صنعت بازیسازی اینطور نیست.نمونههای زیادی در کشورهای خارجی و حتی ایران دیدهایم که در آن تیمهای بازیسازی با صرف حداقل هزینه توانستهاند بیشترین سود ممکن را ببرند؛ از سوی دیگر بازار مصرفی شگفتانگیز این صنعت در ایران و حتی سایر کشورها قطعا از دیگر مسائلی است که ما را ترغیب میکند توجه بیشتری به آن کنیم.***23 میلیون نفر گیمر ایرانیطبق گزارشهای منتشر شده توسط دایرک، تعداد گیمرهای ایرانی 23 میلیون نفر *****ین زده شده است؛ این در حالی است که هیچ یک از صنایع و حوزههای کاری فعال در ایران چنین بازار مصرفی ندارند!به این ترتیب میتوان گفت 15 درصد جمعیت کل کشور بهطور مداوم مشغول بازی هستند؛ با توجه به این گزارشها و آمار و ارقام میتوان متوجه اهمیت بازی و بازیسازی شد.موضوعی که میخواهیم بیشتر روی آن مانور دهیم موفقیت در بین بازیهای مستقل و موبایل است.بهترین نمونهای که در این رابطه میتواند مثال زد، قطعا کشور فنلاند و استودیو سوپرسل است؛ کشور فنلاند تا پیش از شروع بازیسازی، سعی داشت تا در حوزه ساخت گوشیهای موبایل خوش بدرخشد اما نتیجه به دست آمده به هیچ وجه آن چیزی نبود که فنلاندیها انتظار داشتند.پس همین شد که راه خود را تغییر دادند و بازیسازی را انتخاب کردند؛ شاید خود اعضای استودیو سوپرسل هم فکر نمیکردند روزگاری بازیهایشان به این حجم از محبوبیت و درآمد برسد.***درآمدی که تصور آن هم سخت استاین استودیوی فنلاندی که از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده، خیلی زود توانست به موفقیت برسد؛ از سال 2012 بود که خیل عظیم بازیهای این استودیو یکی پس از دیگری عرضه شدند.دو عنوان Hey Day و Clash of Clans بهقدری خوب عمل کردند و روی موبایلهای هوشمند خوش درخشیدند که این شرکت خیلی زود به سودآوری رسید؛ موفقیت و استقبال از کلش آف کلنز به قدری بود که رفته تعداد کارمندان این شرکت بیشتر شد تا بتوانند با سرعت بیشتری آن را گسترش دهند.
اینطور که پیداست، این استودیو ابتدا تنها با 15 نفر کار خود را شروع کرده، ولی موفقیت و پیشرفت آن باعث شده تا در حال حاضر 213 نفر در آن مشغول به کار باشند؛ این یعنی اشتغالزایی، کارآفرینی و البته اقتصاد مقاومتی.
گسترش روز افزون کلش آف کلنز و جذب کاربران جدید، باعث شد تا سوپرسل به فکر ساخت اثری جدید بیفتد؛ اثر جدیدی که حتی موفقتر از کلش آف کلنز عمل کرد و سود مالی بیشتری برای شرکت به همراه داشت.
بازی Clash Royal همان تیر خلاص سوپرسل بود؛ کلش رویال در کنار کلش آف کلنز عملا باعث شد تا چرخه اقتصادی کشور فنلاند، استودیو سوپرسل و حتی مابقی شرکتهای مربوط و حتی کشورهایی که به این استودیو کمک میکردند، سود کنند.
حمایت از این صنعت نوپا در فنلاند باعث شد تا چرخه اقتصادی علاوه بر این شرکت در جای جای این کشور و حتی شاید مابقی کشورهای نیز به حرکت بیفتد؛ لازم به ذکر است که میزان ارزش سهام سوپرسل در حال حاضر برابر با 2.1 میلیارد یورو است.
بیشتر بخوانید : 23 میلیون نفر در کشور مشغول فعالیت در بازیهای رایانهای هستند
با مطلع شدن از شرایط کشور فنلاند و صنعت بازیسازی آن، بهتر است نیم نگاهی هم به شرایط بازیسازی در کشور خودمان هم داشته باشیم؛ به همینمنظور و برای درک بهتر از وضعیت ایران در حوزه بازیسازی، گفتوگویی با مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دو تن از بازیسازان ایرانی داشتیم.
***توسعه بومی بازیهای رایانه ای از مصادیق اقتصاد مقاومتی
حسن کریمی قدوسی؛ مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای درباره تأثیر صنعت بازیسازی در اقتصاد مقاومتی اینگونه گفت: بی تردید، توسعه بومی بازیهای رایانه¬ای از مصادیق اقتصاد مقاومتی است چرا که این بازیها با حال و هوای منطبق بر فرهنگ ایرانی- اسلامی جوانان همین مرز و بوم تولید میشوند.
وی افزود: ما بارها به مسئولان تأکید کردهایم که اگر دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستید، صنعت بازی میتواند بهترین نمونه و الگو در این زمینه باشد زیرا تمام فاکتورهای لازم برای این امر را داراست؛ دست کم چند مزیت مهم را میتوان برای این صنعت برشمرد و اول از همه اینکه اشتغال در آن صد درصد متعلق به بخش خصوصی است و در نتیجه کارآفرینی در این حوزه بسیار بالاست.
بازی های کامپیوتری...
ما را در سایت بازی های کامپیوتری دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : استخدام کار gamefa بازدید : 307 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 21:47